Asteroiden VESTA

Asteroiden VESTA er én af de feminine gudinder – mytologisk og astrologisk. For øjeblikket og et par uger endnu, rejser hun sammen med Merkur, tænkning og kommunikation i det feminine tegn Tyren.
En feminin måde at kommunikere på handler om at skabe et rum, hvor vi har tillid til hinanden, hvor vi lytter til hinanden, hvor vi tilgiver hinanden og giver hinanden lov til at vokse og gro i tanke og bevidsthed.
Det feminine handler om at skabe en bevægelse og en inderlighed som gør, at vi kan stille hinanden lige nøjagtig de spørgsmål som får os til at tænke, fundere og reflektere over tingene.

Ifølge mytologien er VESTA hjertes og ildens gudinde. Hun er ildens beskytter og livets flamme der brænder evigt. Ilden er knyttet til komfuret og ildstedet i hjemmet.
I det gamle Rom var det tradition for, at når en ungt par blev gift, så tog moren ilden fra eget ildsted, og bar den hellige flamme til det unge pars nye hjem – til centrum i hjemmet hvor ’hjemmets arne’ stod.
Ildstedet og komfuret var centrum i hjemmet, og vi der husker komfuret, husker også at de hed Vesta, og at det havde ringe i alle størrelser som kunne tages af, alt efter grydernes størrelser.
Mytologisk symboliserer komfurets ringe ’Ringene af ild’, som vi skal gå igennem for at blive renset og lutret, gennem at give slip på de uhensigtsmæssige ting vi hænger fast i – tidligere liv, barndommens traumer, fortiden fortrædeligheder o.s.v.
I går havde vi Skorpion-Tyr fuldmåne, som også handler om det dybe indre arbejde. Så det er en særlig fin tid for eftertænksomhed, fordybning, refleksion og at finde vores egen sandhed. Det kan vi når vi står stærkt i os selv.
Sæt tid af til DIG

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Dette site anvender Akismet til at reducere spam. Læs om hvordan din kommentar bliver behandlet.